Local South African Newspaper Sued For Fake Claiming! The Woman Didn’t Give Birth To 10 Babies!

One story from a South African mom who made a Guinness World Record by giving birth to ten babies turned out to be false. The newspaper that shared that the story was true is facing a lawsuit.

The New York Post shared that the Woman (37), Gosiame Thamara Sithole, Gauteng, South African, wasn’t recently pregnant by a local government inquiry.

Join The True Defender Telegram Chanel Here:

It is opposing the original source of the news by Pretoria News, which reported the Woman on June 8 gave birth to seven boys and three girls by Caesarean section.

The local outlet reported that the father of the babies, Teboga Tsotetsi told people to stop giving money to Sithole because the children didn’t exist. He couldn’t even meet her.

“He (Tebego) made several attempts to visit his girlfriend, but she has failed to disclose her whereabouts and the condition of her babies,” stated Tsotetsi’s family and added that the pregnancy was fake!

The Pretoria News didn’t back down from their original statement on June 16. The outlet shared that the writer Piet Rampedi knew the couple and trusted the Woman.

According to their report, the father couldn’t see the mother because the “government was trying to cover up medical negligence,” and they kept Sithole isolated from everyone.

On June 23, Wednesday, the Gauteng Provincial Government stated that they checked at the hospitals in the area to verify the pregnancy.

“None of the hospitals in the province, public and private, had any records of such births at their facilities,” stated the Government according to the New York Post. “It has now been established by medical practitioners that Ms. Sithole did not give birth to any babies in recent times. It has also been established that she was not pregnant in recent times.”

Sithole couldn’t see her husband because she was taken in a 72-hours psychiatric evaluation, keeping her away for weeks.

Regarding the Pretoria News and their accusations of the local Government that they wanted to cover up Sithole’s story, it will file a lawsuit against the outlet and its editor, Mr. Piet Rampedi.

“These allegations are false, unsubstantiated, and only serve to tarnish the good reputation of Steve Biko Academic Hospital and the Gauteng Provincial Government,” the Government stated.

News 24 shared that Rampedi apologized to the employees sharing that he wasn’t careful enough with clarifying the information about Sithole before publishing the story.

“To be blunt, the story provided detractors with an opportunity to cast aspersions on the professional integrity of not only myself but also my colleagues in the group. For that, I am extremely sorry,” he stated. “They had no reason to lie to me about the pregnancy. For me, it was a story of celebration. Hence, I never demanded documentary proof of the pregnancy, such as scanners and clinic cards, for instance, as I would normally do with an investigative story,”

“However, judging by the sudden turn of events and the reaction from the government and our detractors, I was wrong.”

The New York Post IOL The BL

Addison Wilson

A passionate teacher in English Language and Literature ready to give her best! Developing and implementing diverse curriculums covering a wide range of subjects. With my problem-solving skills, every job will be easily completed, so punctuation is my strength. Highly skilled at motivating students through positive encouragement and reinforcement of concepts via interactive classroom instruction and observation. My working style fits every personality type, so it makes me a great team player. I have completed numerous journalistic projects successfully, so digging for further information is my field. Fighter for freedom of speech! The truth must be revealed!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

For continue reading on the site please disable the Ad-block